Gratis frakt over 999,- 100 dages returrett Vil du bli bedriftskunde?
header-help Kundeservice trustpilot MVA inkludert
  • Eksklusiv MVA (0%)
  • Inkludert MVA (25%)
Klassisk genser fra ID - kjøp her! Snickers håndverksbukser til God pris!

Kjøpsvilkår

Betingelser og regler for handel med Pro-dress

Kjøpsvilkår for Pro-dress v/Workwear Group ApS alminnelige vilkår og regler.

Informasjon om Pro-dress

Firmainformasjon​​​​​​​:
Pro-dress
Bjørumsveien 15
4820 F roland.
Organisasjonsnummer: 922 868 662
Telefonnummer: +47 23 96 28 61
E-postadresse: info@pro-dress.no

Hovedkontor (ikke returadresse)​​​​​​​:
Ølstrupvej 2A
6971 Spjald
Dansk cvr-nr.: 32151922

 

PRISER

Alle opplyste priser er inklusiv norsk MVA (25%). Vi tar forbehold for feil i de angitte priser på samme måte som vi forbeholder oss retten til å endre prisene uten forhåndsgitt varsel.

FORSENDELSE, LEVERING, AVTALEINNGÅELSE & AVHENTNING

Levering skjer med PostNord. Avtaleinngåelse foretas på norsk. Betales av kjøper og koster fra NOK  99,- Ved kjøp for mer enn NOK 999,- sendes varene fraktfritt (kun i NO og med PostNord til pakkeshop eller bedrift). Normalt blir varene sendt etter 1 - 2 hverdager. Det kan ta lenger tid om varene ikke er på vårt lager (står på produktsiden i nettbutikken). Du vil få beskjed via e-mail eller telefon dersom varen er forsinket.

Vi leverer ikke til adresser på Svalbard og Jan Mayen.

BETALING

Hos Pro-dress kan du betale med Visa, Mastercard, Visa Electron, PayPal eller Vipps. Vi sender en bestillingsbekreftelse per e-post så snart vi har mottatt din bestilling. E-posten viser samlet betalingssum, samt et bestillingsnummer. 
Virksomheter som har et gyldig org.nummer som kan kredittsikres, kan også velge faktura som betalingsmåte mot et fakturagebyr på 39 kr. Betalingsvilkår er netto 14 dager. Faktura blir sendt på mail som en pdf-fil etter at vi har sendt bestillingen og gjelder som din kvittering.

AVBESTILLING

Ønsker du å annullere eller avbestille en allerede bestilt ordre bes du sende en e-post til info@pro-dress.no, hvor det i emnefeltet skrives ’Avbestilling + ordrenummer’. Du kan også ringe på +45 96 74 20 30 og avbestille ordren. Avbestillingen skal skje i rimelig tid etter bestillingen – og helst innen kl. 08.00 den etterfølgende hverdag.

ANGRERETT - HVIS DU ANGRER PÅ DITT KJØP

Du har 100 dagers angrerett når du handler hos oss. Angrefristen utløper 100 dager etter den dagen du; a) mottok varen b) får den siste varen i fysisk besittelse, dette i tilfeller der det dreier seg om en avtale om flere forskjellige varer som er bestilt i én ordre og som leveres enkeltvis c) får det siste parti eller den siste del i fysisk besittelse, dette når det dreier seg om en avtale om levering av en vare som består av flere partier eller deler. Du skal innen 100 dager fra mottakelse sende varen tilbake til Pro-dress. Du er selv ansvarlig for å sende varene i retur til oss på adresse:

Pro-dress, Bjørumsveien 15, 4820 Froland samt å benytte vårt standard angrerettsskjema.

Du må gjerne benytte returetiketten, det koster 99kr og beløpet blir fratrukket din kreditering. Husk å be om kvittering for levert pakke ved avlevering. Ønsker du å benytte deg av annen fraktmetode er det viktig at du velger levering til vår adresse.

Du mister angreretten hvis du bryter forseglingen på varer som av helsebeskyttelses- eller hygienemessige hensyn ikke er egnet til å bli returnert. Din ordre skal sendes i retur til oss uten unødig forsinkelse og senest 100 dager etter du har mottatt varen.

Du må selv dekke de direkte utgifter i forbindelse med tilbakelevering av varen. Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for at varen er innpakket forsvarlig. Du får hefter kun for eventuell forringelse av varens verdi som skyldes annen håndtering enn hva som er nødvendig for at fastslå varens art, egenskaper og måten den fungerer på. Med andre ord kan du  prøve varen på samme måte som hvis du prøvde den i en fysisk butikk. Hvis varen er prøvd utover hva som er beskrevet ovenfor betrakter vi den som brukt, hvilket betyr at du ved hevelse av kjøpet kun får en del eller intet av kjøpsbeløpet i retur, avhengig av varens handelsmessige verdi. For å motta hele kjøpsbeløpet i retur må du altså gjøre det samme som man kan i en fysisk butikk. Du må prøve varen, men ikke ta den i egentlig bruk. Merkelapper o.l. skal ikke være fjernet fra varen. Utover selve varen, som skal være forsvarlig pakket, vil det være en fordel for ekspedisjonen at du vedlegger utfylt returseddel. Returvarer fra flere forskjellige ordrer må gjerne sendes samlet – husk å vedlegge returseddel for alle ordrer.

Fikk du bestilt feil størrelse?

Gå inn på nettbutikken, bestill den riktige størrelsen og send bare den gale størrelsen i retur. På den måten sikrer du at varene blir byttet snarest mulig. Legg merke til at vi igjen hever beløpet for den nye varen, men tilbakebetaler den returnerte varen så snart vi mottar den. Du må gjerne vente med å returnere varene til du har mottatt og prøvd de nye varene. Da kan du nøye deg med én returforsendelse. Din 100-dagers returrett gjelder fra leveringen av den siste ordren.

Tilbakebetaling av kjøpsbeløpet

Dersom du hever kjøpet får du naturligvis det beløpet du har innbetalt til oss tilbake. I tilfelle av en verdiforringelse, som du hefter for, fratrekkes denne kjøpsbeløpet. Hvis du benytter deg av angreretten refunderer vi alle betalinger mottatt fra deg, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge av ditt eget valg av en annen leveringsform enn den billigste form for standardlevering som vi tilbyr) – gjelder kun returnering av hele ordrer og kun for privatpersoner. Varen skal være våre i hender uten unødig forsinkelse, og under alle omstendigheter senest 100 dager fra den dato hvor vi har mottatt meddelelse om din beslutning om å heve denne avtalen. Vi gjennomfører en tilbakebetaling med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjon, med mindre du uttrykkelig har innvilget noe annet. Vi kan tilbakeholde tilbakebetalingen inntil vi har mottatt varen i retur, med mindre du innen da har fremlagt dokumentasjon for å ha returnert den. Varen kan ikke byttes i andre butikker.

Emballasjen

Varer som sendes i retur skal sendes enten i en ytterpose/plastpose eller i en kasse hvor returlappen klistres på. Ved returnering av fottøy i original kasse kan ikke den originale skoesken benyttes som forsendelseskasse, dvs. det må ikke skrives eller klistres noe direkte på skoesken.

Returetikett

Alle returer skal sendes til følgende adresse: Pro-dress, Bjørumsveien 15, 4820 Froland.

Du må gjerne benytte returetiketten, det koster 99kr og beløpet blir fratrukket din kreditering. Husk å be om kvittering for levert pakke ved avlevering. Ønsker du å benytte deg av annen fraktmetode er det viktig at du velger levering til vår adresse.

Husk å vedlegge utfylt returseddel slik at vi vet hvem som returnerer og hva som returneres.

Produktansvar

Pro-dress v/Workwear Group ApS er ansvarlig for produktansvar i samsvar med generelle regler i dansk lov og har etablert en bedrifts- og produktansvarsforsikring med en erstatningssum på opptil 10 mill. DKK pr. forsikringsår. Forsikringen dekker hele verden, eks. USA/Canada. Selskapet er ikke ansvarlig for driftstap, avansetap eller annet indirekte tap.

REKLAMASJONSBEHANDLING

Er varen forsinket eller har varen en feil kan du klage til nedenstående adresse eller telefonnummer. Klager over feil ved varen skal skje innen rimelig tid etter at du har oppdaget feilen eller burde ha oppdaget feilen ved en alminnelig gjennomgang av varen. Du kan klage skriftlig eller muntlig. To år etter mottakelsen av varen opphører retten til å reklamere, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. Hærverk, misbruk, feilbetjening, modifikasjoner eller lignende er ikke omfattet av reklamasjonsretten. Når Pro-dress mottager en klage på en vare behandles klagen typisk innenfor 24 timer. Pro-dress vil ta stilling til om varen skal repareres, byttes, eller om det skal gis et prisavslag. Ved returnering skjer dette på Pro-dress sin regning og den nye varen sendes også til kunden igjen på Pro-dress sin regning. Legg merke til at Pro-dress skal kontaktes innen returnering. Vi ønsker at man sender bilder av varen til info@pro-dress.no, innen at man sender varen retur til oss.

OPLYSNING OM KLAGEMULIGHETER

En klage over en vare eller tjenesteytelse kjøpt hos oss kan sendes til Forbrukerrådet. Vi retter oss etter Forbrukerrådets avgjørelser ved en eventuell tvist. https://www.forbrukerradet.no/.

Besøksadresse: Fred Olsens gate 1, 01521 Oslo  Postadresse: Postboks 463 Sentrum, 0105 Oslo, postmottak

SALG TIL BARN OG UNGE UNDER 18 ÅR

Du må være fylt 18 år for å handle på Pro-dress – er du under 18 år skal du ha samtykke fra dine verge eller foresatte.

NYHETSBREV

Du kan til- eller avmelde deg vårt nyhetsbrev her. Hvis du er tilmeldt vårt nyhetsbrev og legger noe i varekurven uten å gjennomføre ditt kjøp kan du motta en e-post fra oss hvor vi spør om vi kan hjelpe med noe. Om du ikke ønsker denne e-posten er du nødt til å avmelde deg fra vårt nyhetsbrev. Et samtykke til mottakelse av nyhetsbrev kan til hver en tid tilbaketrekkes.

KONTAKTOPPLYSNINGER:

Pro-dress Bjørumsveien 15
4820 Froland
Organisasjonsnummer: 922 868 662
E-postadresse: info@pro-dress.no